15. sept 2015

Privaatsuse seaded

Peale seda, kui ma olin augustis peale puhkust tööle läinud, läksid ilmad korraks väga soojaks. Ühel sellisel päeval otsustasime Maqga peale tööd õue jääda ja piknikku pidada. Tegime seda Kalarannas. Seal oli veel rohkelt inimesi, ent need ei köitnud mind üldse. Küll aga üks koer, sest teadupärast olen ma suur koeraarmastaja. Üks imenunnu väike ja noor koerake. Kui ma olin veidikene seda koera vahtinud, said mu tähelepanu ka temaga kaasas olnud pere- ainult telefoniga rääkiv isa, ema ja väike blond plika, kes rääkis ainult võõrkeeles. Seejuures puhtas võõrkeeles ja seejuures mitte venekeeles. Ema rääkis eesti-võõrkeele segakeelt ja isa puhast eestikeelt. Mhmmm... Sellega pälvisid nad veidi rohkem mu tähelepanu, ent see on ka kõik.
Järgmisel õhtul vahtisin ma oma instagrammi, kus mul on umbes 4 sõpra, sest ma ei taha kõike kõigile näidata. Küll aga vaatan ma mõnikord igavusest (eriti kusagil millegi järgi oodates ja järjekordades) neid inimesi, keda Instagramm mulle ise välja pakub. Vaatasin sellelgi õhtul. Tavaliselt ma võõraid inimesi ei vaata, ent ühel pildil oli imenunnu koerake ja ma klikisin selle lahti. Ja oh seda üllatust, kui vastu vaatas seesama naine, keda eelmisel päeval rannas näinud olin. Tema profiil ja pildid olid avalikud, mistõttu ma jäin seda vaatama. Ikkagi nunnu koer! Mul oli max 15 minutiga teada, kuidas nad elavad, kui suur on nende kodu, mis neil seal ilusat on, milline auto neil on, kus ja kui sageli nad puhkamas käivad, millal nad täpselt ära olid. Kuna mees oli ühele pildile täägitud, klikkasin ka temale. Nüüd siis juba mitte enam inimlikust uudishimust, vaid puht uurimistöö eesmärgil. Ja muidugi on sellel mehel kirjas täisnimi ning pilte oma hobidest ja käikudest. Edasi hakkas minus tööle juba guugeldamisekspert pluss privaatsusmaniakk ning ma võtsin selle nime ja guugeldasin seda. Lihtsalt guugeldasin, mitte ei kasutanud oma erivõimeid. Ma sain KOHE teada, kus ta töötab ning millisel ametikohal. Ma sain teada, et nad on oma elukohta vahetanud ning huvi korral oleksin teada saanud, kus nad enne elasid ja millises korteris. Ma tean väga palju neist. Aga võiksin teada veel rohkem. Täiesti võõrastest inimestest.
Mida ma öelda sellega tahan, on see, et mõelge järgmine kord hästi hoolikalt läbi, KUI lihtne on tegelikult sotsiaalmeedia ja suhtluskanalite ning üleüldse teenuselehekülgede kaudu leida infot teie kohta. Ja kui lihtne on tuvastada, kus ja kui hästi te elate ning tulla teile külla siis, kui teid endid külas pole. Sest te ise olete demonstreerinud oma ilusat elu kõigile. Avalikult.

Kommentaare ei ole: