Teisipäeval juhtus minuga väga kole lugu. Ma läksin panka, et sissemakseautomaati kasutada ja juhtus see, mida me kõik ilmselt kardame- automaat sõi mu raha ära.
Läksin siis infolauda ja seal täitis teenindaja avalduse minu eest ära ja lubas, et ma saan raha arvele päeva-kahega. Noh, see põhimõtteliselt isegi sobis MULLE, aga olgem ausad, inimesed ei kanna ju raha arvele sellepärast, et seda vaadata, vaid sellepärast, et seda kasutada ja mõnikord tehakse seda päris viimasel hetkel, kui olukord on kriitiline. Sellisel puhul on see päev-kaks ikka jõhker ning võib ületada tähtaja suurelt.
Aga lubatud ajaks raha arvel polnud! Helistasin ja küsisin, et mis nali see siis nüüd on. Telefoniteenindaja oli väga äraehmatanud sellise paaripäevase lubaduse peale, sest tegelikult võtab see aega KUNI 10 PÄEVA. Ma küsisin, kas ta teeb nalja või. Ei teinud. Ma sain muidugi aru, et tema pole milleski süüdi, tema mulle vale aega mulle öelnud ja ise teenindaja olnuna tean ka, et on nõme saada sõimata kellegi teise vea eest või asja eest, milles endal pole mingit sõnaõigust. Nii ma tema peale muidgi karjuma ei hakanud. Aga oma meelehärmi väljendasin küll. Ooo, ja ta väljendas ka kuidagi seda, et tehnika veab neid viimasel ajal tihti alt. Nagu... mida?!?
Tähnedab- kui mina jään pangale raha maksmisega hiljaks, siis olen ma kohe nende punases nimekirjas, ma olen maksevõlglane, mult võetakse intresse ning karmistatakse tingimusi, eksole. Nemad millegagi vastu ei tule ega põhjustest aru ei saa. Aga nüüd ometigi hoidsid nemad minu raha kinni ja see on täiesti okei.
Ja puht imestama panev aspekt- finantstegevusi dokumenteeritakse ju tööpäeva või ööpäeva täpsusega, tehekse aruanded ja väljavõtted. Lisaks olid sealsamas kohe tehnikud, kes tuvastasid, et ma tõesti raha sisestasin ja tõesti, see arvele ei läinud. Kui ma kohe tegin avalduse, nende automaadid peaks ööpäeva peale andma tehingute väljavõtte ning rahade käibe, siis mis moodi võtab see asi aega kuni 10 päeva, et mulle raha tagasi kanda???
Ma, ausaltöeldes, olin tõesti veidi närvis, et kuidas ma nüüd oma hambaarstile hiigelsumma ära maksan.
Aga loo puänt seisneb selles, et telefoniteenindaja ütles, et ta saab avaldusele juurde panna märkuse "Kiire" ja õhtuks oli mul raha arvel. Aga kui ma poleks helistanud? Kas ma tõesti oleksingi pidanud siis ootama 10 päeva asja eest, mida siiski saab ka kahe päevaga teha? Ja kas muidu on rahalised toimingud siis mingil puhul "aega on"?
Ma saan täiesti aru, et mina olen ka süüdi, ma ei süüdistagi absoluutselt ainult panka. Ma lihtsalt imestan, et meie tänapäevasel it ajastul, kus kõik on dokumenteeritud ja asjaajamine kiire, võtab keegi vaevaks sellise asja puhul omale 10 päeva tegutsemiaega hankida. 10 päeva! Tõeliselt must huumor.
* Tänane pealkiri on laulust, mis mul kummitab juba terve nädala.

Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar